مرجع رسمی تولید محتوا مرجع رسمی تولید محتوا .

مرجع رسمی تولید محتوا

تولید محتوا شبکه های اجتماعی

همانطور که میدانید امروزه شبکه های اجتماعی باعث شده تا بسیاری از کارهای روزمره افراد راحتتر شود. در این بین افرادی هستند که در شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خودشان محتوا تولید میکنند. اگر قصد دارید اینکار را انجام دهید بهتر است کار خود را به یک شرکت تولید محتوا بسپارید. در ادامه انواع تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی را توضیح داده ایم.


شبکه های اجتماعی (Social Media) یک تحول شگرف در ساخت محتوا به وجود آورده اند. با ظهور شبکه‌های‌عمومی وسعت ساخت و ساز محتوا به ترازو متعددی بسط پیدا کرد. اکثری از این کانال ها با به کار گیری از واهمه حیف کردن FOMO یوزرها خویش را ارتقاء دادند. صرفا یک‌سری ساعت بعداز مراجعه به یک کانال اجتماعی، هزاران محتوای تازه در مقابلتان جای دارد. ساخت محتوا الکترونیکی با سرعت متعددی در حالا اعمال میباشد. در همین مجال که سرگرم تلاوت این محتوا میباشید، هزاران محتوای نو در دنیا ساخت‌و‌ساز گردیده‌است. بعضا از پلتفرم ها (Platform) خودشان ابزارهایی جهت ساخت محتوا در مشت استفاده کننده قرار میدهند.

در‌حالتی که می‌خواهید در خصوص FOMO بیشتر بدانید این نوشته‌ی علمی را مطالعه فرمایید: واهمه حیف کردن fomo چه چیزی است و چه طور می اقتدار از آن برای بازاریابی در شبکه های مردمی بهره برد؟

ایجاد محتوا اینستاگرام
ایجاد محتوا اینستاگرام (Instagram) در فرمت های مختلفی اجرا میگیرد. یک محتوا میتواند عکاسی، پوستر، اینفوگرافیک، ویدئو، موشن گرافیک و یا این که حتی یک متن باشد. برای اینستاگرام نباید کپشن ها (Caption) را فراموش کرد، آن‌ها نیز بخشی از محتوا می باشند. در کنار کپشن، به کارگیری از هشتگ (Hashtag)، تگ آلت (Alt)، لوکیشن (Location) و یا این که امکان های مانند Swipe Up می‌توانند به لبریز توشه شدن یک محتوا امداد نمایند. روزمره میلیون ها محتوای نو در بستر این کانال اجتماعی ساخت‌و‌ساز میگردند. گونه های محتوا هایی که بر مبنا لذت و معضل می باشند، در‌این کانال اجتماعی هوا داران بیشتری دارا هستند. اینستاگرام تجهیزات بسیار وسیع ای در دست یوزرها خویش قرار داده میباشد. قابلیت و امکان Leads، معرفی تولید ها، IGTV و ... به شما امداد می نمایند تا بتوانید از اینستاگرام برای فروش در کانال اجتماعی (S-Commerce) به کار گیری فرمائید.

ساخت محتوا لینکداین
ساخت محتوا لینکداین (Linkedin) بیشتر در موضوعات و مسائل مرتبط با تجارت اعمال می‌گردد. ماهیت این کانال اجتماعی سبب ساز گردیده‌است تا یوزرها بیشتر در‌پی پست های تخصصی باشند. وجود تجهیزات فراوان در‌این کانال منجر شد‌ه‌است تا به بستری مطلوب برای تکثیر محتوای تخصصی بدل گردد. گونه های محتوای متنی، تصویری، ویدئویی را می‌توانید در لینکداین به کار گیری نمایید. درین کانال بهتر میباشد به سمت محتوای تخصصی بروید. مخاطبان شما عده ای دارای تخصص می باشند.

ساخت‌و‌ساز محتوا فیسبوک
فیسبوک (Facebook) یک پلتفرم با تجهیزات فراوان میباشد. وجود تجهیزات مختلفی مانند پست، نرم افزار، این نام مجاز نمی باشد ، نشر ویدیو و تصویر و ... دست شما‌را برای ایجاد گونه های محتوا گشوده می‌گذارد.

ساخت‌و‌ساز محتوا توییتر
ساخت محتوا در توییتر (Twitter) مطلوب عده ای میباشد که میتوانند به خلاصه ترین موقعیت پیامشان را منتقل نمایند. یوزرها اشکال محتوای متنی، تصویری و ویدئویی را برای این کانال اجتماعی ایجاد می نمایند.

ایجاد محتوا یوتیوب
در صورتی به ساخت‌و‌ساز محتوا ویدئویی عشق و علاقه مند می‌باشید، یوتیوب (Youtube) مورد بسیار قابل قبولی میباشد. این کانال اجتماعی به یوزرها خویش اذن درآمد زایی از ساخت محتوا میدهد. یوتوبرهایی (Youtubers) که مخاطبان متعددی دارا‌هستند میتوانند درآمد زایی بسیار بالایی را درین کانال اجتماعی تجربه نمایند.

استراتژی ساخت محتوا و طرح ریزی
یک معمار منزل را سوای نقشه نمی سازد، یک مجسمه ساز فارغ از طرح اول استارت به ایجاد کرد مجسمه نمی نماید، محتوا هم نباید فارغ از طرح ریزی ساخت و ساز خواهد شد. برای طرح ریزی ساخت محتوا چه می بایست کرد؟ قدم به قدم بدین پرسش جواب خوا‌هیم اعطا کرد.

معلوم کردن هدف ها محتوا
شبیه بقیه کمپین های مارکتینگ، استراتژی ساخت محتوا هم بایستی بر روی هدف ها مارکتینگ متمرکز باشد. بایستی نخست غرض از محتوا معین گردد آن‌گاه به ساخت‌و‌ساز آن مبادرت کرد.

رفتار پرسونای مشتری
ساخت و ساز استراتژی محتوا بیشتر از تعیین نوع محتوا میباشد. در آغاز می بایست بدانید با چه کسی کلام میکنید؟ چه طور می‌خواهید با مشتریان حرف فرمائید؟ کجا مشتریان را پیدا فرمایید؟ کلید ساخت‌و‌ساز محتوا غالب این میباشد که هر کاربر آن حس نماید مستقیما با وی در حالا حرف می‌باشید. بایستی بتوانیم به مشتریان مجاورت و با آنها صمیمی شویم. از ایرادات آنان، بحران هایی که پیش رو دارا هستند و هراس هایشان مطلع شویم. می بایست شایسته ترین سود ممکن برای آنان را به وجود آوریم و رویایی ترین راه‌حل و وسیع ترین آرزویشان را فهم و شعور کنیم.

نباید فراموش کنیم که کاربر محتوا یک آدم میباشد که نیاز دارااست شم نماید با ما راجع به میباشد. شایسته ترین رخداد این میباشد که بتوانیم با آحاد مخاطبان کلام کنیم، البته این مسئله شدنی وجود ندارد. راهکار این نقص‌ چه می باشد؟ اخلاق پرسونای مشتری.

پرسونا مشتری، شخصیتی میباشد که میخواهیم با محتوا به وی برسیم. رفتار این شخصیت با ما میباشد. این شخصیت نصفه ذهنی تحت عنوان نماینده استفاده کننده نقش آفرینی می نماید. کردار این پرسونا مستلزم تحقیق و چک میباشد. سود آخرین این عمل تولید تصویر مشخص و معلوم از مشتری میباشد که محتوای ساخت گردیده برای وی جالب میباشد.

تمرکز بر مسیر مشتری
زمانی دارنده مشکلی هستیم در بالا پیرو برهان آن هستیم. به عنوان مثال چنانچه راز درد داشته باشیم، اولیه می‌خواهیم بدانیم ادله این رمز درد چه می باشد. بعداز جستن عامل در پی چاره برای آن هستیم. از میان راهکار های مو جود به گزینش دست میزنیم و در نقطه نهایی خلل بر طرف می‌شود. این مسیر از درایت تا در حیث دریافت کردن روش های جان دار (اعتنا) و آن‌گاه تصمیم گیری برای خریدار هم به وجود می‌آید. در ساخت‌و‌ساز محتوا می بایست این سه مرحله را در لحاظ بگیریم. با ساخت و ساز محتوایی که هر سه مرحله در آن رعایت شد‌ه‌است، یقین نتایج میکنیم که هر مخاطبی که به تارنما وارد میگردد؛ محتوایی اثرگذار و دارای ارتباط به دست میاورد.

برای هر مرحله از این مسیر، ممکن میباشد فرمت محتوا متعدد باشد. مثلا مخاطبی که در مرحله درایت قراردارد، نیاز به دمو (Demo) از متاع یا این که سرویس ها ندارد. برای این استفاده کننده قادر خواهیم بود یک پست در وب لاگ بنویسیم که بتواند ایراد را به خیر و خوبی فهم نماید.

برای هر مرحله از مسیر، میتوانید از فرمت های پایین استعمال فرمایید:

تدبیر (Awareness): گزارش، پست وب لاگ، محاسبه لیست، راهنما، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیک، بازی و کوییز.
اعتنا (Consideration): پادکست، وبینار، تمپلیت، ماتریس مقایسه و کاربرگ.
تصمیم گیری (Decision): دمو، ورژن آزمایشی مجانی، راهنمای جنس، مشورت و کوپن.


برچسب: شرکت تولید محتوا،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۱:۵۵ توسط:حجت عسکری موضوع: نظرات (0)