مرجع رسمی تولید محتوا مرجع رسمی تولید محتوا .

مرجع رسمی تولید محتوا

سئو محتوا چیست و چرا یک تولید کننده محتوا باید سئو بلد باشد ؟


یک شرکت تولید محتوا همیشه باید کارشناس سئو و تولید محتوا داشته باشد. پس اگر میخواهید کارشناس سئو شوید بهتر است این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

نمی دانم تا به هم اکنون در‌این حالت قرار گرفته اید که برای مثال ماه ها برای سخنرانی در یک همایش یا این که کنفرانس وقت نهاده باشید و محتوا عده کرده باشید و تمرین کرده باشید البته دقیقا روز سخنرانی و لحظه ای که وارد تالار می‌شوید با این چشم انداز شوکه کننده ای روبرو گردید :

کلیه صندلی ها خالی و تنها 2 نفر از 500 نفری که قرار بود در همایش حاضر باشند آمده اند و آن‌ها هم زیرا از روش یک موسسه دیگر و به طور میهمان دعوت گردیده اند ، از همین الان در حالا چرت زدن و خمیازه کشیدن می باشند .

هم اکنون فرض محال اینکه درین وضعیت یک نفر هم پیدا خواهد شد که بتواند همچنان علت و خود‌با‌وری خودش را محافظت نماید و سوای دقت به اینکه هیچ مخاطبی ندارد و به هیچ عنوان کسی وجود ندارد که سخن هایش را گوش بدهد یک سخنرانی عالی هم ارائه نماید . به هیچ وجه چه منفعت؟ سخنرانی وی به هیچ وجه هیچ تاثیری در عالم داشته ؟ چیزی به کسی اضافه کرده ؟ برای خودش چی، بهره و نفع ای داشته ؟ مسلما خیر.

مشخصا هیچ کدام ما حاضر نیستیم همچین تجربه ای را داشته باشیم البته نمیدانم چرا راجع به وبسایت مان این شم را نداریم و گهگاه بی ملاحظه به بهینه سازی و ارتقاء ترافیک به امداد ارتقای مرتبه تارنما و جذب استفاده کننده تنها برگه سیاه می کنیم .

حتی ممکن میباشد محتوای کیفیت بالا و عالی منتشر کنیم البته تا وقتی که مخاطبی نداشته باشیم که محتوای مارا بخواند و تعاملی تولید گردد اساسا با ایجاد نکردن محتوا و عمل نکردن وبسایت هیچ فرقی نمی نماید .

پس یک سازنده محتوای ماهر به طبع حیاتی میباشد که seo را هم به شکلی ماهر بلد باشد تا بتواند برای محتواهایش استفاده کننده بیشتری جذب نماید و محتوایش چشم و خوانده خواهد شد .

ابدا بهینه سازی بهینه سازی چه است و چرا می بایست یک سازنده محتوا بهینه سازی بلد باشد ؟
seo بهینه سازی از کنار هم قرار دادن اولِ 3 کلمه و واژه Search Engine Optimization صورت گرفته میباشد .

البته seo یعنی چی ؟

یعنی seo برای موتورهای کاوش .

خب چنانچه حتی پاره ای به فضای آنلاین شناخت داشته باشید مطلقا می‌دانید که هر شخصی برای یافت کردن هر چیزی در دنیای آنلاین می بایست واژه یا این که عبارت گزینه نظرش را در یک موتور کاوش مثل گوگل یا این که یاهو یا این که … کاوش نماید .
عمل موتورهای کاوش این میباشد که از فی مابین صدها و هزاران و میلیون وبسایت مجاورت ترین ها و دارای ربط ترین ها را به جستجوی مخاطب پیدا میکنند و به وی علامت میدهند .

خب چنانچه وب سایت ما از جمله در برگه 11 حاصل باشد به حیث شما هیچ کاربری پیدا می‌شود که 11 برگه را گشوده نماید تا وبسایت مارا پیدا نماید ؟

البته در‌حالتی که در شیت نخستین و جایگاه 1 یا این که 2 باشد چه‌گونه ؟

بهینه سازی ترجمه وبسایت ما به گویش گوگل میباشد
seo چه چیزهایی می‌باشد و چه چیزهایی وجود ندارد
یک چیز را هم می بایست در حیث بگیریم که seo این ایام صرفا یک دستور کار یا این که تکنیک خاص و دیکته گردیده و اثبات وجود ندارد که شما با استفاده آن بتوانید کاربر متعددی به وب سایت تان جذب فرمائید و تارنما تان را نا مرتب و مالامال ترافیک فرمائید بلکه یک بینش یا این که شیوه تامل هوشمندانه برای برقراری رابطه با انسانها یا این که به نوعی یوزرها آنلاین میباشد که دارنده شخصیت ها و خصوصیت های خاص و عملکردهای ویژه و منحصر این گوشه و کنار می باشند

پس seo بدین مضمون‌ وجود ندارد که ما با استعمال نحوه ها و ترفندهایی وب سایت مان را به یک اتاق و فضای مالامال جمعیت و به هم ریخته تبدیل کنیم که بشر ها سوای اینکه حرفی بزنند و عملی جاری ساختن بدهند تنها در رفت و آمد باشند و ما هم صرفا نظاره گر این سروصدا و رفت و آمدها . بلکه مقصود مهم این میباشد که درین همهمه و ترافیک در بین استفاده کننده ها و وبسایت تعامل تولید گردد و کاربر

بهینه سازی یک منش گرانبها و ماهر برای شناساندن بهتر محتوا و وب سایت مان به گوگل میباشد .


چرا بهینه سازی اصلی میباشد ؟
اولیه محرمانه به تعدادی آمار و ارقام دیدنی بزنیم :

. تعداد یوزرها وب بیش تر از 3.7 میلیارد نفر میباشند یعنی چیزی حدود نصف جمعیت کره زمین در سال 2017 به وب دسترسی دارا هستند.

. 91% یوزرها وب از کاوش برای جستن مراد هایشان استعمال می نمایند و از طرفی چیزی فی مابین 6-7 میلیارد توشه در زمان هر روز و 180 میلیارد توشه در ماه عموم از موتورهای کاوش استعمال میکنند .

. از این میان 135 میلیارد نفر هیچ زمان به برگه دوم نمی فرایند.

. حدود 60% کلیک ها تنها بر روی 3 پیوند نخستین میباشد.

. حدود 30-33 % از جستجوگرها روی به عبارتی لینک و پیوند اولیه کلیک میکنند و می‌روند .

. 70- 80 % کاربرها به لینک و پیوند‌هایی که به طور تبلیغ یا این که با پرداخت پول در درجه 1 یا این که ورقه نخستین قرار می گیرند به هیچ وجه نگاه نمیکنند.

. آمارها علامت میدهند که در‌حالتی که فردی خودش از روش کاوش در گوگل روی وبسایت شما کلیک نماید به طبع علت بیشتر و احساس بهتری به شما داراست و اعتمادی بیشتری میکند تا‌زمانیکه شما با پرداخت پول و تبلیغات مشتری را وادار می‌کنید به وب سایت شما

همین آمار و ارقام در همین جا علامت میدهد که در حالتی که شما جزو 1 تا 3 لینک و پیوند نخستین و نهایتا در ورقه اولیه نباشید عملا هیچ فعالیت خاصی در دنیای آنلاین نکرده اید و به هیچ وجه چشم نمی گردید که بخواهید چیره باشید و از طرفی هم تماما معلوم میباشد که چه رقابت دشوار و بغرنج ای در بین تمامی وب سایت ها برای به دست آوردن مقام 1 تا 10 ورقه اساسی وجود داراست .
درین حالت چیزی که به ما یاری میکند که بتوانیم جزو مرتبه های برتر گوگل باشیم و چشم شویم، seo و یا این که به عبارتی seo محتوا و تارنما برای موتورهای کاوش میباشد .

ولی چرا درین در بین از همگی موتور کاوش برای اصلی میباشد که در گوگل کجا باشیم ؟
احتمالا شما هم این روز ها اصطلاح باب گردیده «گوگل کردن » را شنیده باشید .

به عنوان مثال در‌صورتی‌که دوست شما می‌خواهد به شما بگوید که راجع‌به پایانی سبک موبایل سامسونگ میتوانید در وب کاوش نمائید و درباره‌ی آن داده ها بیشتری به دست بیاورید به شما می‌گوید « خب برو گوگل کن »

و اما در لهجه انگیسی هم google کردن تحت عنوان یک فعل پذیرفته گردیده‌است

 

و ولی پشت ترویج جستن این عبارت آمار و ارقامی میباشد که علامت می‌دهد بالای 90 % جستجوها در گوگل اعمال می‌گردد و سهم موتورهای جستجوی دیگر از ترازو جستجوی تمام بسیار محصور و قابل دیده پوشی میباشد .

پس درصد متعددی از یوزرها کاوش در وب را دقیقا متساوی کاوش در گوگل میشناسند . پس این یعنی اکثر یوزرها برای کاوش کردن خصوصی به موتورهای جستجوی دیگر نمی زنند و یک راست به سراغ گوگل می‌آیند.

البته بد وجود ندارد برای پذیرش این صحبت ها محرمانه هم به آمار و ارقام بزنیم: ( منبع : https://searchengineland.com )

درین گزارش به کاربر تعداد متعددی از موتورهای کاوش بیان شده میباشد و از آن ها پرسیده گردیده‌است که تا به اکنون از این موتور کاوش به کار گیری کرده اند یا این که خیر ؟

بهینه سازی محتوا - درصد کاوش در گوگل

درین نمودار از یوزرها منظور گردیده موتور جستجوی مهم آیتم به کارگیری خودشان را بگویند :

seo محتوا - گوگل درجه اولیه کاوش

با این که صرفا موتور کاوش در جهان گوگل وجود ندارد ولی بیشترین تعداد کاوش در گوگل جاری ساختن می شود و انقدر این مسافت اکنون زیاد میباشد که برای seo وب سایت یا این که محتوا حدودا از سایر موتورهای کاوش دیده پوشی می کنیم و بیشتر از هر چیزی دقت می‌کنیم که گوگل چه چیزی دوست داراست و دقیقا مطابق با آن پیش می‌رویم به عبارت دیگر ارتقا مرتبه وبسایت در گوگل به منزله ارتقاء مرتبه وب سایت در بقیه موتورهای کاوش میباشد.
شما برای گوگل می نویسید یا این که برای استفاده کننده ؟
تا همین یک‌سری وقت پیش تعداد متعددی از محتواهای اینترنتی این شکلی بودند :

ما در رایتینا قصد داریم در زمینه ی فراگیری ساخت محتوا حرف کنیم چنانچه شما میخواهید فراگیری ایجاد محتوا حافظه بگیرید می بایست برای فراگیری ساخت‌و‌ساز محتوا به وب سایت ما بیایید . یادگرفتن ایجاد محتوا برای شما موردنیاز میباشد . بهتر میباشد هر چه سریع خیس فراگیری ساخت و ساز محتوا را آغاز نمایید . فردا برای آغاز یادگرفتن ساخت محتوا خیلی دیر میباشد ….

ولی چرا انقدر محتواها چرت و پرت و ماشینی بودند ؟ ( و ولی هنوز هم در برخی از تارنما ها این نوع محتوا نویسی را می‌بینیم )

تقصیر‌کار گوگل بود و الگوریتم هایش

زیرا گوگل در آن مجال به فقط چیزی که اعتنا می‌کرد تعداد کلمه ها کلیدی خاص در یک محتوا بود و همین سبب می‌شد محتوا نویس ها و صاحبین وب سایت ها بدون چاره باشند برای اینکه به کاغذ اولیه گوگل برسند محتوا را بی انگیزه و بی استدلال مالامال نمایند از یک واژه و کلمه کلیدی خاص و حالا کاربر را بهم بزنند .

ولی آن بازه زمانی قبل و الگوریتم های گوگل پیشرفت متعددی کردند و دقیقا به غرض جستجوی یوزرها مجاورت خیس شدند و به مکان اعتنا به واژه کلیدی خاص و تعداد آن در محتوا، بیشتر بدین اعتنا می نمایند که استفاده کننده از قرائت و دیدن و شنیدن این محتوا راضی بوده میباشد یا این که خیر ؟

به همین خیال و خاطر اینک شما گرفتار این دو راهی نیستید که برای یوزرها بایستی بنویسیم یا این که موتورهای کاوش ؟

بلکه دقیقا این دو مسیر تا حدود متعددی هم راستای هم گردیده اند.

بهینه سازی مجانی و فارغ از هزینه وجود ندارد
شاید این ایام بخش اعظمی از اشخاص بهینه سازی را یک جانشین بدون پول برای بازاریابی و تبلیغات در لحاظ می‌گیرند .

این غلط میباشد .

چرا؟

زیرا در شرایطی که قرار باشد بهینه سازی را به روشی ماهر و اصولی جاری ساختن دهیم اتفاقا یک عمل هزینه بر و زمانبر و دشوار میباشد .

زیرا برای seo اصولی یکی‌از مهم ترین امور این میباشد که یک محتوای دیدنی و عالی و بسیار باکیفیت به خورد کاربر بدهید آن هم به طور مستمر و طبق مجال بندی معین که تا همین مکان فعالیت همگی ما تولیدکننده های محتوا می‌دانیم که‌این ساخت محتوای روزمره و هدفمند و غیر نسخه برداری به هیچ عنوان عمل شل و ارزانی وجود ندارد .

علاوه بر این ایجاد محتوایی که استفاده کننده پسند باشد و کاربر را روی وب سایت نگه دارااست هم به هیچ عنوان عمل راحتی وجود ندارد .

از طرف دیگر همیشه بایستی در محتواهای کهن بگردیم و آن‌ها‌را دستکاری و باصرفه و آپ تو دیت کنیم که کلیه اینها یعنی می بایست روزمره وقت و منابع متعددی را صرف سئو محتوای تارنما که مهم ترین دلیل تاثیر گذار روی بهینه سازی میباشد بکنیم.

پس این یعنی در شرایطی‌که ما فکر‌می‌کنیم که seo اصولی کاری بدون پول و فارغ از دردسر و خیلی بی آلایش میباشد در خطا هستیم .

seo کلاه سپید یا این که بهینه سازی کلاه سیاه ؟
ما در بهینه سازی، تکنیک ها و طرز ها و ترفندهای seo تارنما برای موتورهای کاوش را به 3 تیم تقسیم می‌کنیم که به اصطلاح به آن‌ها تکنیک های کلاه سیاه Black Hat بهینه سازی و کلاه سپید White Hat سئو و کلاه خاکستری Gray Hat سئو می‌گویند.

بهینه سازی کلاه سیاه

بهینه سازی کلاه سیاه :
تکنیک ها و ترفندهایی می باشند که می‌خواهند رمز گوگل را شیره بمالند و به نوعی گوگل را گول بزنند و به آن دیکته نمایند که تارنما و محتوای آنان دقیقا جواب به سوال ها یوزرها میباشد و بایستی در نتیجه ها در کاغذ نخستین قرار بگیرند .

ولی این تکنیک ها هم چیزی مثل نحوه های سیاه دیگر می باشند و به زودی ممکن میباشد دست خاطی رو گردد و گوگل به مجموع آن ها ار از حاصل پرت نماید خارج و به هیچ عنوان هم دیگر آن ها شیوه ندهد .

پس تکنیک های کلاه سیاه شاید زود پاسخ بدهند ولی به طبع خیلی خطرناک و با ریسک بالا می‌باشند . از جمله همین تکنیک به کارگیری بیش تر از حد از عبارات کلیدی یا این که لینک و پیوند سازی های تقلبی یا این که محتواهای اسکن گردیده و… جزو این تکنیک های سیاه میباشند.

seo کلاه سپید :
این تکنیک ها طریق های اصولی برای پیاده سازی seo مطابق الگوریتم های گوگل میباشند .

این تکنیک ها حتما زود راندمان نیستند و اینجوری وجود ندارد که شما امروز یک محتوای seo گردیده و کیفیت بالا منتشر فرمائید و فردا همین موقع توقع داشته باشید که در ورقه نخستین گوگل و سکو #1 گوگل باشید . ولی چنانچه بتوانید به عجول بودن خودتان برای دریافت کردن فیض غلبه نمایید و از این تکنیک های سپید استعمال نمایید و اتکا گوگل را جلب نمایید مطمئن باشید گوگل هم پاسخ زحمات شما‌را می‌دهد و ترافیک ارگانیک متعددی را راهی وب سایت شما میکند که همین قادر است معاش آنلاین شما‌را زر و رو نماید .

مثلا طرز ها بهینه سازی کلاه سپید ساخت و ساز محتوای جالب و باکیفیت به مقصود یاری به استفاده کننده میباشد که‌این جزو شغل های ما تولیدکننده های محتواست که میتوانیم با ساخت‌و‌ساز محتوای مقام بالا وبسایت ها را پایین و رو کنیم، علاوه بر محتوا کدنویسی اصولی ، لینک و پیوند سازی داخلی ماهر ، گزینش عنا وین و توضیحات متای مطلوب و… هم جزو تکنیک های سپید میباشند.

seo کلاه خاکستری:
مشخصا این تکنیک های بهینه سازی چیزی در میان سیاه و سپید میباشند یعنی خیر انقدر ناشیانه و غیر ماهر و سیاه می باشند که به وسیله گوگل شناسایی شوند و خیر انقدر نماید و دیر راندمان میباشند که صاحب و مالک وبسایت را ناامید نمایند . بلکه چیزی در‌حد اواسط میباشند و فقط افرادی که میتوانند دراین مورد به ما امداد نمایند دارای تخصص های seo می‌باشند که سوای ساخت‌و‌ساز آلرژی در موتورهای کاوش به نوعی تحت عنوان کاتالیزور وصال به مقام مناسب در گوگل را تسریع میکنند .

اما seo کلاه خاکستری هم ریسک بالایی دارااست زیرا به عنوان مثال ممکن میباشد سوای اینکه شما متوجه باشید کاری ایفا دهید که با تغییر تحول الگوریتم های گوگل دست شما برای گوگل رو خواهد شد و شما‌را خارج بیاندازد . برای مثال شاید در حاضر چنانچه شما یکسری و تعدادی برگه کانال اجتماعی با اسم های متفاوت بسازید و به تارنما تان پیوند بدهید برای گوگل قابل تشخیص نباشد و این طریق جزو تکنیک های کلاه خاکستری باشد البته در شرایطی که دست تان یک هنگامی رو خواهد شد گوگل بد تنبیهی برای شما در لحاظ می گیرد .

پس درصورتی که شما تنها یک محتوانویسی ماهر می‌باشید و دارای تخصص بهینه سازی نیستید بهتر میباشد سراغ این جور تکنیک های خاکستری نروید و تمرکزتان به عبارتی ساخت محتوای عالی باشد و این نصیب را به کارشناس seo بسپارید.


برچسب: شرکت تولید محتوا،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۰:۴۰ توسط:حجت عسکری موضوع: نظرات (0)