مرجع رسمي توليد محتوا مرجع رسمي توليد محتوا .

مرجع رسمي توليد محتوا

توليد محتوا شبكه هاي اجتماعي

همانطور كه ميدانيد امروزه شبكه هاي اجتماعي باعث شده تا بسياري از كارهاي روزمره افراد راحتتر شود. در اين بين افرادي هستند كه در شبكه هاي اجتماعي براي كسب و كار خودشان محتوا توليد ميكنند. اگر قصد داريد اينكار را انجام دهيد بهتر است كار خود را به يك شركت توليد محتوا بسپاريد. در ادامه انواع توليد محتوا براي شبكه هاي اجتماعي را توضيح داده ايم.


شبكه هاي اجتماعي (Social Media) يك تحول شگرف در ساخت محتوا به وجود آورده اند. با ظهور شبكه‌هاي‌عمومي وسعت ساخت و ساز محتوا به ترازو متعددي بسط پيدا كرد. اكثري از اين كانال ها با به كار گيري از واهمه حيف كردن FOMO يوزرها خويش را ارتقاء دادند. صرفا يك‌سري ساعت بعداز مراجعه به يك كانال اجتماعي، هزاران محتواي تازه در مقابلتان جاي دارد. ساخت محتوا الكترونيكي با سرعت متعددي در حالا اعمال ميباشد. در همين مجال كه سرگرم تلاوت اين محتوا ميباشيد، هزاران محتواي نو در دنيا ساخت‌و‌ساز گرديده‌است. بعضا از پلتفرم ها (Platform) خودشان ابزارهايي جهت ساخت محتوا در مشت استفاده كننده قرار ميدهند.

در‌حالتي كه مي‌خواهيد در خصوص FOMO بيشتر بدانيد اين نوشته‌ي علمي را مطالعه فرماييد: واهمه حيف كردن fomo چه چيزي است و چه طور مي اقتدار از آن براي بازاريابي در شبكه هاي مردمي بهره برد؟

ايجاد محتوا اينستاگرام
ايجاد محتوا اينستاگرام (Instagram) در فرمت هاي مختلفي اجرا ميگيرد. يك محتوا ميتواند عكاسي، پوستر، اينفوگرافيك، ويدئو، موشن گرافيك و يا اين كه حتي يك متن باشد. براي اينستاگرام نبايد كپشن ها (Caption) را فراموش كرد، آن‌ها نيز بخشي از محتوا مي باشند. در كنار كپشن، به كارگيري از هشتگ (Hashtag)، تگ آلت (Alt)، لوكيشن (Location) و يا اين كه امكان هاي مانند Swipe Up مي‌توانند به لبريز توشه شدن يك محتوا امداد نمايند. روزمره ميليون ها محتواي نو در بستر اين كانال اجتماعي ساخت‌و‌ساز ميگردند. گونه هاي محتوا هايي كه بر مبنا لذت و معضل مي باشند، در‌اين كانال اجتماعي هوا داران بيشتري دارا هستند. اينستاگرام تجهيزات بسيار وسيع اي در دست يوزرها خويش قرار داده ميباشد. قابليت و امكان Leads، معرفي توليد ها، IGTV و ... به شما امداد مي نمايند تا بتوانيد از اينستاگرام براي فروش در كانال اجتماعي (S-Commerce) به كار گيري فرمائيد.

ساخت محتوا لينكداين
ساخت محتوا لينكداين (Linkedin) بيشتر در موضوعات و مسائل مرتبط با تجارت اعمال مي‌گردد. ماهيت اين كانال اجتماعي سبب ساز گرديده‌است تا يوزرها بيشتر در‌پي پست هاي تخصصي باشند. وجود تجهيزات فراوان در‌اين كانال منجر شد‌ه‌است تا به بستري مطلوب براي تكثير محتواي تخصصي بدل گردد. گونه هاي محتواي متني، تصويري، ويدئويي را مي‌توانيد در لينكداين به كار گيري نماييد. درين كانال بهتر ميباشد به سمت محتواي تخصصي برويد. مخاطبان شما عده اي داراي تخصص مي باشند.

ساخت‌و‌ساز محتوا فيسبوك
فيسبوك (Facebook) يك پلتفرم با تجهيزات فراوان ميباشد. وجود تجهيزات مختلفي مانند پست، نرم افزار، اين نام مجاز نمي باشد ، نشر ويديو و تصوير و ... دست شما‌را براي ايجاد گونه هاي محتوا گشوده مي‌گذارد.

ساخت‌و‌ساز محتوا توييتر
ساخت محتوا در توييتر (Twitter) مطلوب عده اي ميباشد كه ميتوانند به خلاصه ترين موقعيت پيامشان را منتقل نمايند. يوزرها اشكال محتواي متني، تصويري و ويدئويي را براي اين كانال اجتماعي ايجاد مي نمايند.

ايجاد محتوا يوتيوب
در صورتي به ساخت‌و‌ساز محتوا ويدئويي عشق و علاقه مند مي‌باشيد، يوتيوب (Youtube) مورد بسيار قابل قبولي ميباشد. اين كانال اجتماعي به يوزرها خويش اذن درآمد زايي از ساخت محتوا ميدهد. يوتوبرهايي (Youtubers) كه مخاطبان متعددي دارا‌هستند ميتوانند درآمد زايي بسيار بالايي را درين كانال اجتماعي تجربه نمايند.

استراتژي ساخت محتوا و طرح ريزي
يك معمار منزل را سواي نقشه نمي سازد، يك مجسمه ساز فارغ از طرح اول استارت به ايجاد كرد مجسمه نمي نمايد، محتوا هم نبايد فارغ از طرح ريزي ساخت و ساز خواهد شد. براي طرح ريزي ساخت محتوا چه مي بايست كرد؟ قدم به قدم بدين پرسش جواب خوا‌هيم اعطا كرد.

معلوم كردن هدف ها محتوا
شبيه بقيه كمپين هاي ماركتينگ، استراتژي ساخت محتوا هم بايستي بر روي هدف ها ماركتينگ متمركز باشد. بايستي نخست غرض از محتوا معين گردد آن‌گاه به ساخت‌و‌ساز آن مبادرت كرد.

رفتار پرسوناي مشتري
ساخت و ساز استراتژي محتوا بيشتر از تعيين نوع محتوا ميباشد. در آغاز مي بايست بدانيد با چه كسي كلام ميكنيد؟ چه طور مي‌خواهيد با مشتريان حرف فرمائيد؟ كجا مشتريان را پيدا فرماييد؟ كليد ساخت‌و‌ساز محتوا غالب اين ميباشد كه هر كاربر آن حس نمايد مستقيما با وي در حالا حرف مي‌باشيد. بايستي بتوانيم به مشتريان مجاورت و با آنها صميمي شويم. از ايرادات آنان، بحران هايي كه پيش رو دارا هستند و هراس هايشان مطلع شويم. مي بايست شايسته ترين سود ممكن براي آنان را به وجود آوريم و رويايي ترين راه‌حل و وسيع ترين آرزويشان را فهم و شعور كنيم.

نبايد فراموش كنيم كه كاربر محتوا يك آدم ميباشد كه نياز دارااست شم نمايد با ما راجع به ميباشد. شايسته ترين رخداد اين ميباشد كه بتوانيم با آحاد مخاطبان كلام كنيم، البته اين مسئله شدني وجود ندارد. راهكار اين نقص‌ چه مي باشد؟ اخلاق پرسوناي مشتري.

پرسونا مشتري، شخصيتي ميباشد كه ميخواهيم با محتوا به وي برسيم. رفتار اين شخصيت با ما ميباشد. اين شخصيت نصفه ذهني تحت عنوان نماينده استفاده كننده نقش آفريني مي نمايد. كردار اين پرسونا مستلزم تحقيق و چك ميباشد. سود آخرين اين عمل توليد تصوير مشخص و معلوم از مشتري ميباشد كه محتواي ساخت گرديده براي وي جالب ميباشد.

تمركز بر مسير مشتري
زماني دارنده مشكلي هستيم در بالا پيرو برهان آن هستيم. به عنوان مثال چنانچه راز درد داشته باشيم، اوليه مي‌خواهيم بدانيم ادله اين رمز درد چه مي باشد. بعداز جستن عامل در پي چاره براي آن هستيم. از ميان راهكار هاي مو جود به گزينش دست ميزنيم و در نقطه نهايي خلل بر طرف مي‌شود. اين مسير از درايت تا در حيث دريافت كردن روش هاي جان دار (اعتنا) و آن‌گاه تصميم گيري براي خريدار هم به وجود مي‌آيد. در ساخت‌و‌ساز محتوا مي بايست اين سه مرحله را در لحاظ بگيريم. با ساخت و ساز محتوايي كه هر سه مرحله در آن رعايت شد‌ه‌است، يقين نتايج ميكنيم كه هر مخاطبي كه به تارنما وارد ميگردد؛ محتوايي اثرگذار و داراي ارتباط به دست مياورد.

براي هر مرحله از اين مسير، ممكن ميباشد فرمت محتوا متعدد باشد. مثلا مخاطبي كه در مرحله درايت قراردارد، نياز به دمو (Demo) از متاع يا اين كه سرويس ها ندارد. براي اين استفاده كننده قادر خواهيم بود يك پست در وب لاگ بنويسيم كه بتواند ايراد را به خير و خوبي فهم نمايد.

براي هر مرحله از مسير، ميتوانيد از فرمت هاي پايين استعمال فرماييد:

تدبير (Awareness): گزارش، پست وب لاگ، محاسبه ليست، راهنما، اينفوگرافيك، كتاب الكترونيك، بازي و كوييز.
اعتنا (Consideration): پادكست، وبينار، تمپليت، ماتريس مقايسه و كاربرگ.
تصميم گيري (Decision): دمو، ورژن آزمايشي مجاني، راهنماي جنس، مشورت و كوپن.


برچسب: شركت توليد محتوا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۱:۵۵ توسط:حجت عسكري موضوع: نظرات (0)

توليد محتوا در خانه چه مزايايي دارد؟

توليد محتوا در منزل توسط شما بسيار ارزشمند است، اما شما بايد مانند يك شركت توليد محتوا عمل كنيد. اين موضوع باعث ميشود كيفيت محتواي توليد شده شما افزايش يابد.
توليد محتوا در منزل به وسيله يك مولف به به عبارتي اندازه گرانبها و اصلي ميباشد كه براي يك عمل و كسب بها و تاثير داراست‌. دنياي با انسجام به ساخت و ساز محتوا فقط مسبب آباداني و كسب سود زيادتر از طرف اشخاص مختلف با دشوار كوشي در صناعت متعدد نميشود، و به نوعي مفرد به صرف اين قسمت خاتمه نميگيرد. مهلت ساخت‌و‌ساز محتوا در خانه بوسيله يك تاليف كننده حرفه اي و كاربلد و ماهر مي‌تواند معاش اقتصادي او‌را پيشرفت دهد.

از آنجايي كه ارتكاب تبليغات در گوگل و در ديگر كانال‌هاي اجتماعي، هزينه هاي و هزينه خاص خويش را داراست؛ ساخت‌و‌ساز محتوا تعيين هوشمندانه اي مي باشد كه در حدود ۹۰ درصد از عمل و كسب ها را گزينش كرده اند. آن گاه براي آن استراتژي نظم دهي كرده و بابت ايجاد و عرضه مطالب غني به يك تاليف كننده مالامال عملكرد و داراي تخصص حق الزحمه مي‌دهند. دنياي داراي ربط به نويسندگي و مزاياي ساخت محتوا خانگي دارنده قسمت هاي گوناگوني است اين مزايا كه بر معايب آن بيشتر پا بر جا ميباشد، به دو سمت فايده كننده در‌اين پيشامد امداد مي نمايد تا به واسطه موتورهاي كاوشگر و شبكه‌هاي‌عمومي شيوه يكسان تري را براي پشت رمز گذاشتن معاش گزينش نمايند.

ساخت محتوا در خانه به معاش يك تاليف كننده امداد مي نمايد
مجال عمل و كسب هايي كه كليه كارمندان و كاركنان بايستي در دور و بر عمل تشريف به هم مي رساندند، به راز رسيدند. با ترفيع تكنولوژي اين مورد خيلي از رفت و آمد هاي بي موقع و ترافيك هاي شديد را بررسي نموده است و منجر گرديده‌است تا خيلي از اشخاص با استعداد و كوشا و لبريز عملكرد در مسئله ساخت و ساز محتوا در خانه به وقار كافي براي فعاليت بپردازند.

همين مورد حتي براي مديريت يا اين كه مسئول يك فعاليت و كسب خاص نيز بسيار اثرگذار هست، به دليل آنكه ساخت‌و‌ساز محتوا در خانه به وسيله يك تاليف كننده خاص و فعاليت بلد، هرگونه مستلزم بودن به مهيا كردن سيستم، ميز، و بصورت كلي مقام فيزيكي شخص را در گوشه و كنار عمل از في مابين ميبرد. در غايت صرفا مبلغ پرداختي براي ساخت و ساز محتوا نام برده به مولف پرداخت گرديده و همه مسئوليت هاي آتي از پيش روي صاحب كار نيز برداشته مي‌گردد. خيلي از مبلغ هاي پيش روي مولف، براي حمل از حيطه اي به ناحيه ديگر شهر، باعث مراقبت و پس انداز پول بيشتري از سوي او شود.

معاش توسعه يافته با ساخت‌و‌ساز محتوا در منزل
ايجاد محتوا در خانه به معاش توسعه يافته يك مولف ياري مي‌نمايد . همان طور كه ساخت محتوا بصورت روزمره به وسيله يك تارنما معلوم، حيثيت و قيمت آن را ميان موتورهاي جستجو گر ارتقا مي دهد؛ مجال ساخت‌و‌ساز محتوا خانگي به وسيله يك تاليف كننده بر خبرگيات كاري وي بهتر ميافزايد.

اين موقعيت را با صلاحيتي كه‌اين شخص اجباري در يك دسته يا اين كه سازمان خاص و مشخص مشغول به فعاليت ميگردد را در لحاظ بگيريد. كداميك بهتر ميباشد؟ درست ميباشد كه كسب مهارت در زمينه ي ساخت‌و‌ساز محتوا اختصاصب در ارتباط يك قضيه بسيار اصلي و حساس مي باشد و همچنان مجموعه هاي متعدد به اشخاصي كه درخصوص يك حوزه خاص خبرگي داشته باشند قيمت بيشتري مي‌دهند.

اما ياددادن و بدست آوردن تجربه در بيشتر از يك قضيه، مجال هاي كاري بيشتري را به ياري ساخت و ساز محتوا در خانه براي مولف ساخت و ساز خواهد كرد. به دليل آن كه محدود شدن در يك موضوع خاص، هيچ وقت كمكي به افزايش هيچ فردي نخواهد كرد. پس مي اقتدار باخبر كرد كه‌اين قضيه از يك بُعدي شدن ترازو فعاليت تايپ كردن به وسيله شخص خواهد كاست.

ايجاد محتوا در خانه به آزادي اخلاق بيشتر تاليف كننده ياري مي نمايد
طبق موضوع بيان شده در قسمت گذشته ايجاد محتوا در منزل باعث نداشتن تشكيل انحصار براي مولف مي‌شود. بدين ترتيب او با در گزينش داشتن اثاثيه موردنياز در هر جايگاهي مي‌تواند به ايجاد محتوا بپردازد. هر كه در يك مجموعه خاص از صبح تا بعد از ظهر مشغول به عمل ميباشد؛ فقط به به عبارتي جا محدود خواهد بود. در حاليكه ساخت محتوا در خانه، و يا اين كه جاي جاي ديگري مي‌تواند با دقت كافي صورت بگيرد. اين آيتم به لطف اپليكيشن ها و تلفن همراه هاي هوشمند، يا اين كه نوت بوك ها قابليت و امكان پذير ميگردد.

پس انواع هاي فيزيكي و موقعيتي پيش روي او به خير برداشته گردد و در حين و مقام مطلوب، ساخت‌و‌ساز محتوا متبوع شكل خواهد گرفت. حتي برخي از نويسندگان برتري ميدهند كه در طي هاي مشخصي از روز به جاري ساختن عمل خود سرگرم باشند. در همت هر كه شب ها بهتر از روز تايپ كردن محتوا را جاري ساختن مي دهد بهتر ميتواند كاركرد و شايستگي خويش را در روبرو روئت كرد ساير افراد قرار دهد.

ساخت و ساز محتوا در منزل به وسيله مولف با سرعت و آساني بيشتري شكل ميگيرد
ساخت‌و‌ساز محتوا در خانه آنگونه كه از نامش نيز پيدا ميباشد، از آساني فعاليت برمي‌آيد. در صورتيكه ايجاد محتوا خانگي صورت بپذيرد؛ يك مولف دارا اين بضاعت ميباشد كه شايسته ترين عمل خودش را عرضه دهد. برابرسازز يافتن اشخاص متعدد با وضعيت متعدد در يك فضا فعاليت روتين در اولِ فعاليت، فعاليت رنج مي باشد. البته هر آنچه كه مسلم مي باشد تصدي خاطر تاليف كننده براي تايپ كردن محتوا در محيطي ميباشد كه در آن شم متانت و راحتي دارااست و قادر است در شرايط ما يحتاج به نگارش يا اين كه استراحت كردن درگير خواهد شد.

بسته به مداد و بضاعت و توان هر شخص اندازه كيفيت محتوا توليدي مي‌تواند بي‌ثبات باشد. ولي عمدتا در دنياي آكنده‌از پريشاني و ترافيك امروز، هر شخصي حق تقدم مي‌دهد كه درآمدزايي خويش را از شيوه ساخت‌و‌ساز محتوا را در خانه و دور از دور و اطراف كه سرشار از استرس ميباشد تجربه كند.

محتوا، دارنده گونه هاي مختلفي مثلا متني، گرافيكي، ويدئويي، تصويري و صوتي ميباشد. فعاليت ساخت‌و‌ساز محتوا رفتار و ساخت متون، تصاوير، صدا ها و پيام هايي ميباشد كه با يكسري از بشر ها رابطه برقرار مي‌نمايد. اين رابطه ممكن ميباشد از روش نگاه كردن به تصاوير روي بيلبورد ها باشد ويا ممكن ميباشد با تلاوت نوشته‌ي علمي اي يك سري صد ورقه اي واقعه بيافتد!

آفريننده محتوا مي تواند خودش آحاد فعاليت ها مثلا اين كه گرافيگ عمل يا اين كه ضبط پادكست را جاري ساختن بدهد و يا دو تا از عمل ها را براي مثال دستكاري عكس ويا اعتنا در محتوا هاي متني را بر عهده داشته باشد.

در فعاليت ايجاد محتوا در منزل چه طور توليدكننده محتوا باشيم؟
ايجاد كردن محتوا كا خير چندان طاقت فرسا و خير خيلي راحت ميباشد . ايجاد محتوا هم به نحوي ميباشد كه بايستي در همگي سطر هاي آن كه در هم اكنون نوشتن مي‌باشيد حل گرديد به نحوي كه فهميديد چه مي‌خواهيد مي توانيد مطالب را نوشته و به مخاطبان خويش نيز جابجايي دهيد.

گرفتاري وفكر موتورهاي جستجوگر اين ميباشد كه شايسته ترين نتيجه ها را به مخاطبان خويش منتقل نمايد كه اما اين شايسته ترين گرفتاري به حساب آورده مي شود ولي مقداري اين موتور هاي كاوش گر لهجه ما انسان ها را متوجه نمي‌شود كه بايستي به تعدادي علائم و علامت ها خواسته خويش را برسانيم.

چطور ساخت محتوا حافظه بگيريم؟
راستش تجربه آرم داده ميباشد كه شايسته ترين عده اي كه در ساخت و ساز محتوا چيره بوده اند اشخاصي مي باشند كه كتاب فراوان ميخوانند . پس در صورتيكه شيفته كتاب قرائت و كتاب تايپ كردن هستين اين شغل يعني ايجاد محتوا براي شما شادي بخش ومناسب ميباشد .

شايسته ترين عمل براي ساخت و ساز محتوا اين ميباشد كه شايسته ترين نوشته‌ي‌علمي هاي فارسي وانگليسي باطن وخارج از سرزمين را مطالعه كنيم وسپس تمرين كنيم و مفاهيم كلي را خاطر بگيريم .

آيا براي يادگيري ساخت و ساز محتوا نياز به يادگرفتن خاصي ميباشد ؟
درين كه شما مي توانيد يك مولف قابل و نيكي باشيد شكي وجود ندارد ولي يادتان نرود كه يك يادگرفتن خوب وعالي مي‌تواند بضاعت شمارا به حداكثر برساند.


برچسب: شركت توليد محتوا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۶:۴۱ توسط:حجت عسكري موضوع: نظرات (0)

سئو محتوا چيست و چرا يك توليد كننده محتوا بايد سئو بلد باشد ؟


يك شركت توليد محتوا هميشه بايد كارشناس سئو و توليد محتوا داشته باشد. پس اگر ميخواهيد كارشناس سئو شويد بهتر است اين مطلب را تا انتها مطالعه كنيد.

نمي دانم تا به هم اكنون در‌اين حالت قرار گرفته ايد كه براي مثال ماه ها براي سخنراني در يك همايش يا اين كه كنفرانس وقت نهاده باشيد و محتوا عده كرده باشيد و تمرين كرده باشيد البته دقيقا روز سخنراني و لحظه اي كه وارد تالار مي‌شويد با اين چشم انداز شوكه كننده اي روبرو گرديد :

كليه صندلي ها خالي و تنها 2 نفر از 500 نفري كه قرار بود در همايش حاضر باشند آمده اند و آن‌ها هم زيرا از روش يك موسسه ديگر و به طور ميهمان دعوت گرديده اند ، از همين الان در حالا چرت زدن و خميازه كشيدن مي باشند .

هم اكنون فرض محال اينكه درين وضعيت يك نفر هم پيدا خواهد شد كه بتواند همچنان علت و خود‌با‌وري خودش را محافظت نمايد و سواي دقت به اينكه هيچ مخاطبي ندارد و به هيچ عنوان كسي وجود ندارد كه سخن هايش را گوش بدهد يك سخنراني عالي هم ارائه نمايد . به هيچ وجه چه منفعت؟ سخنراني وي به هيچ وجه هيچ تاثيري در عالم داشته ؟ چيزي به كسي اضافه كرده ؟ براي خودش چي، بهره و نفع اي داشته ؟ مسلما خير.

مشخصا هيچ كدام ما حاضر نيستيم همچين تجربه اي را داشته باشيم البته نميدانم چرا راجع به وبسايت مان اين شم را نداريم و گهگاه بي ملاحظه به بهينه سازي و ارتقاء ترافيك به امداد ارتقاي مرتبه تارنما و جذب استفاده كننده تنها برگه سياه مي كنيم .

حتي ممكن ميباشد محتواي كيفيت بالا و عالي منتشر كنيم البته تا وقتي كه مخاطبي نداشته باشيم كه محتواي مارا بخواند و تعاملي توليد گردد اساسا با ايجاد نكردن محتوا و عمل نكردن وبسايت هيچ فرقي نمي نمايد .

پس يك سازنده محتواي ماهر به طبع حياتي ميباشد كه seo را هم به شكلي ماهر بلد باشد تا بتواند براي محتواهايش استفاده كننده بيشتري جذب نمايد و محتوايش چشم و خوانده خواهد شد .

ابدا بهينه سازي بهينه سازي چه است و چرا مي بايست يك سازنده محتوا بهينه سازي بلد باشد ؟
seo بهينه سازي از كنار هم قرار دادن اولِ 3 كلمه و واژه Search Engine Optimization صورت گرفته ميباشد .

البته seo يعني چي ؟

يعني seo براي موتورهاي كاوش .

خب چنانچه حتي پاره اي به فضاي آنلاين شناخت داشته باشيد مطلقا مي‌دانيد كه هر شخصي براي يافت كردن هر چيزي در دنياي آنلاين مي بايست واژه يا اين كه عبارت گزينه نظرش را در يك موتور كاوش مثل گوگل يا اين كه ياهو يا اين كه … كاوش نمايد .
عمل موتورهاي كاوش اين ميباشد كه از في مابين صدها و هزاران و ميليون وبسايت مجاورت ترين ها و داراي ربط ترين ها را به جستجوي مخاطب پيدا ميكنند و به وي علامت ميدهند .

خب چنانچه وب سايت ما از جمله در برگه 11 حاصل باشد به حيث شما هيچ كاربري پيدا مي‌شود كه 11 برگه را گشوده نمايد تا وبسايت مارا پيدا نمايد ؟

البته در‌حالتي كه در شيت نخستين و جايگاه 1 يا اين كه 2 باشد چه‌گونه ؟

بهينه سازي ترجمه وبسايت ما به گويش گوگل ميباشد
seo چه چيزهايي مي‌باشد و چه چيزهايي وجود ندارد
يك چيز را هم مي بايست در حيث بگيريم كه seo اين ايام صرفا يك دستور كار يا اين كه تكنيك خاص و ديكته گرديده و اثبات وجود ندارد كه شما با استفاده آن بتوانيد كاربر متعددي به وب سايت تان جذب فرمائيد و تارنما تان را نا مرتب و مالامال ترافيك فرمائيد بلكه يك بينش يا اين كه شيوه تامل هوشمندانه براي برقراري رابطه با انسانها يا اين كه به نوعي يوزرها آنلاين ميباشد كه دارنده شخصيت ها و خصوصيت هاي خاص و عملكردهاي ويژه و منحصر اين گوشه و كنار مي باشند

پس seo بدين مضمون‌ وجود ندارد كه ما با استعمال نحوه ها و ترفندهايي وب سايت مان را به يك اتاق و فضاي مالامال جمعيت و به هم ريخته تبديل كنيم كه بشر ها سواي اينكه حرفي بزنند و عملي جاري ساختن بدهند تنها در رفت و آمد باشند و ما هم صرفا نظاره گر اين سروصدا و رفت و آمدها . بلكه مقصود مهم اين ميباشد كه درين همهمه و ترافيك در بين استفاده كننده ها و وبسايت تعامل توليد گردد و كاربر

بهينه سازي يك منش گرانبها و ماهر براي شناساندن بهتر محتوا و وب سايت مان به گوگل ميباشد .


چرا بهينه سازي اصلي ميباشد ؟
اوليه محرمانه به تعدادي آمار و ارقام ديدني بزنيم :

. تعداد يوزرها وب بيش تر از 3.7 ميليارد نفر ميباشند يعني چيزي حدود نصف جمعيت كره زمين در سال 2017 به وب دسترسي دارا هستند.

. 91% يوزرها وب از كاوش براي جستن مراد هايشان استعمال مي نمايند و از طرفي چيزي في مابين 6-7 ميليارد توشه در زمان هر روز و 180 ميليارد توشه در ماه عموم از موتورهاي كاوش استعمال ميكنند .

. از اين ميان 135 ميليارد نفر هيچ زمان به برگه دوم نمي فرايند.

. حدود 60% كليك ها تنها بر روي 3 پيوند نخستين ميباشد.

. حدود 30-33 % از جستجوگرها روي به عبارتي لينك و پيوند اوليه كليك ميكنند و مي‌روند .

. 70- 80 % كاربرها به لينك و پيوند‌هايي كه به طور تبليغ يا اين كه با پرداخت پول در درجه 1 يا اين كه ورقه نخستين قرار مي گيرند به هيچ وجه نگاه نميكنند.

. آمارها علامت ميدهند كه در‌حالتي كه فردي خودش از روش كاوش در گوگل روي وبسايت شما كليك نمايد به طبع علت بيشتر و احساس بهتري به شما داراست و اعتمادي بيشتري ميكند تا‌زمانيكه شما با پرداخت پول و تبليغات مشتري را وادار مي‌كنيد به وب سايت شما

همين آمار و ارقام در همين جا علامت ميدهد كه در حالتي كه شما جزو 1 تا 3 لينك و پيوند نخستين و نهايتا در ورقه اوليه نباشيد عملا هيچ فعاليت خاصي در دنياي آنلاين نكرده ايد و به هيچ وجه چشم نمي گرديد كه بخواهيد چيره باشيد و از طرفي هم تماما معلوم ميباشد كه چه رقابت دشوار و بغرنج اي در بين تمامي وب سايت ها براي به دست آوردن مقام 1 تا 10 ورقه اساسي وجود داراست .
درين حالت چيزي كه به ما ياري ميكند كه بتوانيم جزو مرتبه هاي برتر گوگل باشيم و چشم شويم، seo و يا اين كه به عبارتي seo محتوا و تارنما براي موتورهاي كاوش ميباشد .

ولي چرا درين در بين از همگي موتور كاوش براي اصلي ميباشد كه در گوگل كجا باشيم ؟
احتمالا شما هم اين روز ها اصطلاح باب گرديده «گوگل كردن » را شنيده باشيد .

به عنوان مثال در‌صورتي‌كه دوست شما مي‌خواهد به شما بگويد كه راجع‌به پاياني سبك موبايل سامسونگ ميتوانيد در وب كاوش نمائيد و درباره‌ي آن داده ها بيشتري به دست بياوريد به شما مي‌گويد « خب برو گوگل كن »

و اما در لهجه انگيسي هم google كردن تحت عنوان يك فعل پذيرفته گرديده‌است

 

و ولي پشت ترويج جستن اين عبارت آمار و ارقامي ميباشد كه علامت مي‌دهد بالاي 90 % جستجوها در گوگل اعمال مي‌گردد و سهم موتورهاي جستجوي ديگر از ترازو جستجوي تمام بسيار محصور و قابل ديده پوشي ميباشد .

پس درصد متعددي از يوزرها كاوش در وب را دقيقا متساوي كاوش در گوگل ميشناسند . پس اين يعني اكثر يوزرها براي كاوش كردن خصوصي به موتورهاي جستجوي ديگر نمي زنند و يك راست به سراغ گوگل مي‌آيند.

البته بد وجود ندارد براي پذيرش اين صحبت ها محرمانه هم به آمار و ارقام بزنيم: ( منبع : https://searchengineland.com )

درين گزارش به كاربر تعداد متعددي از موتورهاي كاوش بيان شده ميباشد و از آن ها پرسيده گرديده‌است كه تا به اكنون از اين موتور كاوش به كار گيري كرده اند يا اين كه خير ؟

بهينه سازي محتوا - درصد كاوش در گوگل

درين نمودار از يوزرها منظور گرديده موتور جستجوي مهم آيتم به كارگيري خودشان را بگويند :

seo محتوا - گوگل درجه اوليه كاوش

با اين كه صرفا موتور كاوش در جهان گوگل وجود ندارد ولي بيشترين تعداد كاوش در گوگل جاري ساختن مي شود و انقدر اين مسافت اكنون زياد ميباشد كه براي seo وب سايت يا اين كه محتوا حدودا از ساير موتورهاي كاوش ديده پوشي مي كنيم و بيشتر از هر چيزي دقت مي‌كنيم كه گوگل چه چيزي دوست داراست و دقيقا مطابق با آن پيش مي‌رويم به عبارت ديگر ارتقا مرتبه وبسايت در گوگل به منزله ارتقاء مرتبه وب سايت در بقيه موتورهاي كاوش ميباشد.
شما براي گوگل مي نويسيد يا اين كه براي استفاده كننده ؟
تا همين يك‌سري وقت پيش تعداد متعددي از محتواهاي اينترنتي اين شكلي بودند :

ما در رايتينا قصد داريم در زمينه ي فراگيري ساخت محتوا حرف كنيم چنانچه شما ميخواهيد فراگيري ايجاد محتوا حافظه بگيريد مي بايست براي فراگيري ساخت‌و‌ساز محتوا به وب سايت ما بياييد . يادگرفتن ايجاد محتوا براي شما موردنياز ميباشد . بهتر ميباشد هر چه سريع خيس فراگيري ساخت و ساز محتوا را آغاز نماييد . فردا براي آغاز يادگرفتن ساخت محتوا خيلي دير ميباشد ….

ولي چرا انقدر محتواها چرت و پرت و ماشيني بودند ؟ ( و ولي هنوز هم در برخي از تارنما ها اين نوع محتوا نويسي را مي‌بينيم )

تقصير‌كار گوگل بود و الگوريتم هايش

زيرا گوگل در آن مجال به فقط چيزي كه اعتنا مي‌كرد تعداد كلمه ها كليدي خاص در يك محتوا بود و همين سبب مي‌شد محتوا نويس ها و صاحبين وب سايت ها بدون چاره باشند براي اينكه به كاغذ اوليه گوگل برسند محتوا را بي انگيزه و بي استدلال مالامال نمايند از يك واژه و كلمه كليدي خاص و حالا كاربر را بهم بزنند .

ولي آن بازه زماني قبل و الگوريتم هاي گوگل پيشرفت متعددي كردند و دقيقا به غرض جستجوي يوزرها مجاورت خيس شدند و به مكان اعتنا به واژه كليدي خاص و تعداد آن در محتوا، بيشتر بدين اعتنا مي نمايند كه استفاده كننده از قرائت و ديدن و شنيدن اين محتوا راضي بوده ميباشد يا اين كه خير ؟

به همين خيال و خاطر اينك شما گرفتار اين دو راهي نيستيد كه براي يوزرها بايستي بنويسيم يا اين كه موتورهاي كاوش ؟

بلكه دقيقا اين دو مسير تا حدود متعددي هم راستاي هم گرديده اند.

بهينه سازي مجاني و فارغ از هزينه وجود ندارد
شايد اين ايام بخش اعظمي از اشخاص بهينه سازي را يك جانشين بدون پول براي بازاريابي و تبليغات در لحاظ مي‌گيرند .

اين غلط ميباشد .

چرا؟

زيرا در شرايطي كه قرار باشد بهينه سازي را به روشي ماهر و اصولي جاري ساختن دهيم اتفاقا يك عمل هزينه بر و زمانبر و دشوار ميباشد .

زيرا براي seo اصولي يكي‌از مهم ترين امور اين ميباشد كه يك محتواي ديدني و عالي و بسيار باكيفيت به خورد كاربر بدهيد آن هم به طور مستمر و طبق مجال بندي معين كه تا همين مكان فعاليت همگي ما توليدكننده هاي محتوا مي‌دانيم كه‌اين ساخت محتواي روزمره و هدفمند و غير نسخه برداري به هيچ عنوان عمل شل و ارزاني وجود ندارد .

علاوه بر اين ايجاد محتوايي كه استفاده كننده پسند باشد و كاربر را روي وب سايت نگه دارااست هم به هيچ عنوان عمل راحتي وجود ندارد .

از طرف ديگر هميشه بايستي در محتواهاي كهن بگرديم و آن‌ها‌را دستكاري و باصرفه و آپ تو ديت كنيم كه كليه اينها يعني مي بايست روزمره وقت و منابع متعددي را صرف سئو محتواي تارنما كه مهم ترين دليل تاثير گذار روي بهينه سازي ميباشد بكنيم.

پس اين يعني در شرايطي‌كه ما فكر‌مي‌كنيم كه seo اصولي كاري بدون پول و فارغ از دردسر و خيلي بي آلايش ميباشد در خطا هستيم .

seo كلاه سپيد يا اين كه بهينه سازي كلاه سياه ؟
ما در بهينه سازي، تكنيك ها و طرز ها و ترفندهاي seo تارنما براي موتورهاي كاوش را به 3 تيم تقسيم مي‌كنيم كه به اصطلاح به آن‌ها تكنيك هاي كلاه سياه Black Hat بهينه سازي و كلاه سپيد White Hat سئو و كلاه خاكستري Gray Hat سئو مي‌گويند.

بهينه سازي كلاه سياه

بهينه سازي كلاه سياه :
تكنيك ها و ترفندهايي مي باشند كه مي‌خواهند رمز گوگل را شيره بمالند و به نوعي گوگل را گول بزنند و به آن ديكته نمايند كه تارنما و محتواي آنان دقيقا جواب به سوال ها يوزرها ميباشد و بايستي در نتيجه ها در كاغذ نخستين قرار بگيرند .

ولي اين تكنيك ها هم چيزي مثل نحوه هاي سياه ديگر مي باشند و به زودي ممكن ميباشد دست خاطي رو گردد و گوگل به مجموع آن ها ار از حاصل پرت نمايد خارج و به هيچ عنوان هم ديگر آن ها شيوه ندهد .

پس تكنيك هاي كلاه سياه شايد زود پاسخ بدهند ولي به طبع خيلي خطرناك و با ريسك بالا مي‌باشند . از جمله همين تكنيك به كارگيري بيش تر از حد از عبارات كليدي يا اين كه لينك و پيوند سازي هاي تقلبي يا اين كه محتواهاي اسكن گرديده و… جزو اين تكنيك هاي سياه ميباشند.

seo كلاه سپيد :
اين تكنيك ها طريق هاي اصولي براي پياده سازي seo مطابق الگوريتم هاي گوگل ميباشند .

اين تكنيك ها حتما زود راندمان نيستند و اينجوري وجود ندارد كه شما امروز يك محتواي seo گرديده و كيفيت بالا منتشر فرمائيد و فردا همين موقع توقع داشته باشيد كه در ورقه نخستين گوگل و سكو #1 گوگل باشيد . ولي چنانچه بتوانيد به عجول بودن خودتان براي دريافت كردن فيض غلبه نماييد و از اين تكنيك هاي سپيد استعمال نماييد و اتكا گوگل را جلب نماييد مطمئن باشيد گوگل هم پاسخ زحمات شما‌را مي‌دهد و ترافيك ارگانيك متعددي را راهي وب سايت شما ميكند كه همين قادر است معاش آنلاين شما‌را زر و رو نمايد .

مثلا طرز ها بهينه سازي كلاه سپيد ساخت و ساز محتواي جالب و باكيفيت به مقصود ياري به استفاده كننده ميباشد كه‌اين جزو شغل هاي ما توليدكننده هاي محتواست كه ميتوانيم با ساخت‌و‌ساز محتواي مقام بالا وبسايت ها را پايين و رو كنيم، علاوه بر محتوا كدنويسي اصولي ، لينك و پيوند سازي داخلي ماهر ، گزينش عنا وين و توضيحات متاي مطلوب و… هم جزو تكنيك هاي سپيد ميباشند.

seo كلاه خاكستري:
مشخصا اين تكنيك هاي بهينه سازي چيزي در ميان سياه و سپيد ميباشند يعني خير انقدر ناشيانه و غير ماهر و سياه مي باشند كه به وسيله گوگل شناسايي شوند و خير انقدر نمايد و دير راندمان ميباشند كه صاحب و مالك وبسايت را نااميد نمايند . بلكه چيزي در‌حد اواسط ميباشند و فقط افرادي كه ميتوانند دراين مورد به ما امداد نمايند داراي تخصص هاي seo مي‌باشند كه سواي ساخت‌و‌ساز آلرژي در موتورهاي كاوش به نوعي تحت عنوان كاتاليزور وصال به مقام مناسب در گوگل را تسريع ميكنند .

اما seo كلاه خاكستري هم ريسك بالايي دارااست زيرا به عنوان مثال ممكن ميباشد سواي اينكه شما متوجه باشيد كاري ايفا دهيد كه با تغيير تحول الگوريتم هاي گوگل دست شما براي گوگل رو خواهد شد و شما‌را خارج بياندازد . براي مثال شايد در حاضر چنانچه شما يكسري و تعدادي برگه كانال اجتماعي با اسم هاي متفاوت بسازيد و به تارنما تان پيوند بدهيد براي گوگل قابل تشخيص نباشد و اين طريق جزو تكنيك هاي كلاه خاكستري باشد البته در شرايطي كه دست تان يك هنگامي رو خواهد شد گوگل بد تنبيهي براي شما در لحاظ مي گيرد .

پس درصورتي كه شما تنها يك محتوانويسي ماهر مي‌باشيد و داراي تخصص بهينه سازي نيستيد بهتر ميباشد سراغ اين جور تكنيك هاي خاكستري نرويد و تمركزتان به عبارتي ساخت محتواي عالي باشد و اين نصيب را به كارشناس seo بسپاريد.


برچسب: شركت توليد محتوا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۰:۴۰ توسط:حجت عسكري موضوع: نظرات (0)